måndag 22 augusti 2011

Mammas mage = bebis

Om någon frågar mig var bebisen är så klappar och pussar jag på mammas mage. Varför den kallas bebis när alla andras kallas mage vet jag inte men det har kanske att göra med att den är betydligt större än de flesta andras. Jag vet ju vad en bebis verkligen är, det är en människa i dess minsta form. En sån som jag var 1,5 år sedan. Men så mycket mer än så vet jag inte och jag har svårt att förstå sambandet mellan mammas mage och bebisen även om de pratar mycket om båda här hemma. Men det ska väl visa sig!

Jag blev tipsad om att läsa Busiga Bebben och Lille Storebror av en bekant och de måste vara jättebra för de är slutsålda överallt. Tydligen ska poletten falla ner när man läser dem! Så är det någon som råkar ha ett ex över och vill sälja eller vet var man kan köpa så maila mig så jag kan få klarhet i det här; itoddblogg@gmail.com


3 kommentarer:

  1. hahaha vilken rolig blogg, har sträckläst den sen jag blev tipsad om den. tycker todd ska göra lite fler studiebesök, riktigt roligt att läsa hans synvinkel på ett jobb. tack för bra underhållning! hälsningar Maria

    SvaraRadera
  2. Hej Todd! Vi har busiga bebben och den är super! Det finns flikar man lyfter på och det är jätteroligt. Du kan komma hit och hämta den när du har tid. Kram Adelle

    SvaraRadera
  3. Hej Todd!

    Jag har en annan syskonbok som jag läste när jag skulle få en lillasyster. Om du kommer hem till mig så kan vi leka och titta i den medan våra mammor tar en fika!!!

    Kram Stor-Sixten

    SvaraRadera