torsdag 11 augusti 2011

På för stort allvar....

Nähä nu måste nog Mamman i huset gästblogga lite här. Det är nämligen så komiskt att iTodd gått och blivit en riktig stor-blogg. En sån där blogg det talas om ni vet! Som folk lägger energi på att skriva om och kommentera. Nu senast var Bloggkommentatorerna i farten och tyckte att det vore mer intressant och mindre krångligt att skriva OM Todd istället för ur hans perspektiv och så några kommentarer på det. Att lilla iTodd, som egentligen vänder sig till familjen, har väckt ett sådant intresse. Ja, jag vill nästan kalla det ett fenomen. Folk bryr sig om iTodd. Mycket. Någon bryr sig så mycket att de inte kan låta bli att läsa trots att de inte gillar den. Då har man ju onekligen lyckats. 1-0 till mig :)

Tanken bakom bloggen är en lättsam, glad och kärleksfull blogg med mycket humor och naturligtvis ironi. iTodd inspireras av Todd, och andra barn, utan att för den sakens skull handla om just Todd. Hur skulle den kunna göra det? Inte tusan vet jag vad ett barn tänker, känner och tycker i denna unga ålder och det är ju just det som gör friheten att tolka så stor. Det säger mer om mig än om min son som egentligen inte har någonting alls med det jag skriver att göra. Det är underförstått men tydligen, i vissa fall, missförstått. För vad vet du om Todd egentligen?!

Sen att någon tycker det är "förståndshandikappat" att skriva ur ett barns perspektiv och en annan tycker det är "pinsamt" kan jag inte bry mig mindre om. Den här bloggen vänder sig inte till er, så kan ni inte låta bli att läsa så har ni för lite att göra.

Till alla er andra, fina läsare som kan läsa mellan raderna och ta bloggen för vad den är och inte på för stort allvar vill jag tacka för era kommentarer och mail. Det blev ett lite hårt inlägg idag kände jag, inte alls i den vanliga iTodd-anda och som jag gillar att skriva. Detta ska inte upprepas. Kram till er!

31 kommentarer:

  1. Jag älskar itodd-bloggen. Jag blir alltid på så bra humör efter jag har varit här och läst om allt ni hittat på. Låtsas man att det faktiskt är en tvååring som skriver blir det ju bara ännu mer underbart roligt :) Ni är bäst!

    SvaraRadera
  2. Tycker det är ett under att någon överhuvudtaget läser Bloggkommentatorerna. Känns lika intressant som diskussionerna som förs i en högstadiekorridor.

    Jag har inga barn själv, men jag tycker iTodd-bloggen är grymt underhållande!

    SvaraRadera
  3. Mycket bra kloka rader!!!!!!!!
    Jag fullständigt ÄLSKAR denna bloggen....

    SvaraRadera
  4. BRA BRA BRA
    BÄST BÄST BÄST

    SvaraRadera
  5. Bra skrivet! itodd är en fantastisk blogg, speciellt för mig som inte får träffa er så mycket. Stor puss på er alla 3 (4)

    SvaraRadera
  6. BRA ORD!!!!!
    Gillar denna blogg skarpt

    SvaraRadera
  7. Hej,

    Jag är ingen direkt bloggläsare men föl pladask för iTodd.
    Har inte egna barn men flera syskonbarn:)
    iTodd är en underbar blogg som man inte annat än bli glad av!

    Fortsätt blogga och du skit i alla negativa människor ta åt dig av de positiva!!

    Kram till iTodd skapare

    SvaraRadera
  8. jag har en pojk i samma ålder och jag tycker din/er blogg är hur underhållande som helst. Sitter o skrattar för mig själv ibland.
    Du är SUPER!!!

    //Sandra

    SvaraRadera
  9. Bra skrivet! Jag gillar din blogg starkt! :) kram

    SvaraRadera
  10. Jag brukar gå in och läsa iTodds blog och gillar den just för att den är så lättsam. Som du skriver, passar det inte att läsa så läs något annat. Jag har åtminstone varit inne och nominerat dig men kommentera inte det.
    Har själv två barn som är ett par år äldre än Todd och är grymt imponerad av att allt är så genomtänkt som om det verkligen vore ett barn som skrivit det. Lite som "Tittar han snackar" :-)

    SvaraRadera
  11. VA, vad skriver du? Är det inte Todds egna tankar! :P.

    Ja jag förstår att alla inte gillar den här typen av blogg (bloggar själv som om det är min hund som skriver). Och andra älskar sådana bloggar.

    Jag tycker i alla fall att din/Todds blogg är super kul. =)

    MVH
    Annika

    SvaraRadera
  12. Jag längtar varje dag efter ett nytt inlägg! Med ett stort leende läser jag och njuter! Du skriver fantastiskt sis, önskar jag blir som dig när jag blir mamma en dag! Love

    SvaraRadera
  13. Åååh, vi älskar din blogg här hemma! min mamma hjälper mig att skriva också, men berätta inte det för någon!

    SvaraRadera
  14. Din blogg är bäst och jag skrattar alltid lika mycket när jag läser! :) Fortsätt!!

    SvaraRadera
  15. Helt underbar blogg!

    SvaraRadera
  16. Bra!!! Din blogg är helt underbar!!! Kram!!!!

    SvaraRadera
  17. Varför finns det så negativa människor? Jag gled in på bloggen i förgår och har streckläst tillbaka till första inlägget och är fullkomligt förälskad i Todd + familj och vänner! Strunta i idioterna och fortsätt i samma anda! Och när jag ändå är igång, grattis till nr 2 :)

    SvaraRadera
  18. Älskar att läsa din/er blogg, skrattar ofta och mycket =) Fortsätt i samma anda så har du lyckats!
    Malin

    SvaraRadera
  19. Underbar blogg, fortsätt så!

    SvaraRadera
  20. Jag tycker eran blogg är så mysig på något sätt. Gillar och läsa den. Fortsätt och kör erat race.
    Puss S

    SvaraRadera
  21. Halloj!! Kan inte annat än instämma m alla tidigare kommentarer!! Jag går in flera ggr om dagen (ja, jag vet, jag har för lite att göra!!!!) i förhoppning om ett nytt inlägg!! Skrattar ofta för mig själv, iToddd är helt enkelt underbar!!! You go, girl!!!! el boy!!!

    Vill bara tillägga:

    Att kritisera en blogg säger, enligt mig, mer om läsaren än om författaren av bloggen. Det är ju HELT FRIVILLIGT att läsa!!! Att ändå läsa och kommentera negativt ser jag inte som ngt annat än bitterhet och avundsjuka!!! och sånt är inte roligt!!

    STOR KRAM till dig och todd, hoppas få träffa er IRL snart!!! Lisa S

    SvaraRadera
  22. Skit i vad andra tycker! Du är bäst!

    SvaraRadera
  23. gillar att just du lille Todd "skriver",
    det är ju hela grejjen!!!!!!

    SvaraRadera
  24. iTodd är ju bäst av alla. Fortsätt skriv, jag älskar er.....

    SvaraRadera
  25. Halkade in på din blogg för första gången idag. WOW vilken söt blogg! Det har ni gjort bra! Kommer ju vara underbart att ha när Todd blivit större!
    Toppen, detta blir en blogg att följa.
    titta gärna in på min! www.hem3vligt.se

    SvaraRadera
  26. Äsch - man kan inte vara älskad av alla så det är bara att skaka av sig (lättare sagt än gjort).
    Jag var också skeptiskt till konceptet (hittade hit genom Carolina) men jag tycker att du/ni är så fantastiskt duktiga på att skriva.
    Det blir aldrig fjantigt utan bara roligt.
    Jag läser 700 ggr hellre det här än mammor som bloggar om sina "prinsar" som lekt i sandlådan eller hjälp till att baka muffins.

    Hoppas att ni tar åt er av alla peppande kommentatorer och skakar av er skräpet.
    Ni har ju väldigt många läsare av en anledning :)

    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  27. Fortsätt i samma roliga stil och skit fullständigt i de som inte gillar. Förstår mig inte på folk som ändå skall hit och glo. Jag gillar inte Aftonbladet och av den anledningen så besöker jag inte heller deras sida här på Internet. Men iTodd gillar jag och hoppas att ni fortsätter att skriva era fantastiska inlägg.

    SvaraRadera
  28. Hej iTodd! Min dotter och jag är så glada för att du råkade hamna på just den här planeten så vi får läsa om alla dina äventyr. Vi hälsar på i din blogg nästan varje kväll. Det är en trevlig avslutning på dagen. Ni verkar ha det så mysigt i er familj och gör så många roliga saker. Vi hoppas få följa med under din uppväxt och få se att det går bra för dig. Vi vill ju så gärna veta vad du tycker om att bli storebror, så vi hoppas att din mamma hinner skriva ofta, även när du fått ditt lilla syskon. Ha de så gott och hälsa mamma. Hälsningar och tack från Tina.

    SvaraRadera
  29. BRA!! fortsätt så! tycker varken det är pinsamt eller "förståndshandikappat" som folk vill påstå. Blev faktiskt inspirerad och skriver ur M perspektiv också på hans blogg. Tycker det är en underbar och rolig blogg och hoppas att ni kommer fortsätta! Kram från mig och M

    SvaraRadera
  30. Jeg elsker bloggen!
    Kram fra en norsk i Sverige:)

    SvaraRadera
  31. Heja Tobb och Todds mamma. Bästa bloggen.

    SvaraRadera