söndag 7 augusti 2011

Jobbig natt

Mamma var såååå jobbig inatt! Hon skulle hela tiden väcka pappa och mig för att hon var rädd för åskan. Alla kontakter skulle dras ur, vi skulle klä på oss och mamma hade bilnyckeln i fickan så att vi snabbt skulle kunna köra iväg om det skulle behövas. Vi har åskledare på huset men mamma frågade ändå pappa tio gånger om vi var säkra på att den ledde bort från huset och inte in i huset. Det kunde ju inte pappa garantera eftersom det inte är han som satt dit den men det vore jättekonstigt om den gjorde det så han kunde lova att det inte var så. Men när mamma är rädd för något (ganska många saker tyvärr) så har hon lite svårt att tänka klart.


Hon är rolig för hon tror inte att jag märker att hon är rädd. Mamma ligger i mitten, eftersom hon är rädd låter jag henne ta den platsen, och till pappa som ligger till vänster skakar hon av rädsla och frågar hundra gånger om det är någon fara och sen vänder hon sig till mig med ett (falskt) leende på läpparna och säger att det är så mysigt med åska. Eh.... JA, jag tycker bara det är mysigt med åska men det gör INTE du mamma. Vem försöker du lura...

6 kommentarer:

  1. men snälla det här är ju så pinsamt, sluta tala din sons ord!! det är ju sjukt! usch

    SvaraRadera
  2. Hahaha tänk att en så rolig och oskyldig blogg som iTodd kan reta upp någon det är humor för mig. jag tycker att du skriver hur kul som helst och läser den jämt!!

    SvaraRadera
  3. Du kan ju sluta läsa här om du tycker att det är pinsamt!
    HEJA Todd och hans föräldrar!!
    Bloggen är UNDERBAR!!
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  4. Det är ju det som är det roliga att just Todd "skriver"
    stå på dig Todd jag är en trogen läsare

    SvaraRadera
  5. ÄLSKAR iTodd-bloggen, ta inte åt er av en enstaka tråkis.

    SvaraRadera