måndag 7 maj 2012

Candy box

I lördags fick jag handla lördagsgodis för första gången. Jag har inte varit så såld på det där innan, jag är mer för kex och bulle, men efter att ha kommit på Ma&Pa äta godis i soffan förra helgen när jag vaknade och fick komma upp sent på kvällen så har jag längtat till det var min tur att få handla eget lördagsgodis.

Vi gick till affären och jag fick välja precis vad jag ville. Fattar ni?! Precis vad jag ville!! "BLIXTENHJUL!!!!" skrek jag så högt att alla i affären tappade andan och letade febrilt i hyllorna efter dessa godsaker. Men det var tydligen det enda jag inte fick köpa. Då kan man faktiskt inte säga att man få ta vad som helst om man inte får det?! (Blixtenhjul = tuggalvedon, Mams. anm) Istället roffade jag åt mig Digestivekex med olivsmak. Tillhörde tydligen inte heller "vad som helst"-kategorin. Och när jag pekade på ICAs egna smörgåskex så var det också ett undantag. Det är svårt att välja när "vad som helst" är ett så litet sortiment. Till slut, efter mycket övertalning att det här nog var nåt för mig, fick jag med mig ett paket Hushålls Wafers. Spännande!

Det har var det jag egentligen ville ha. Digestive OLIV - yummy visst låter det gott?!

Eller möjligtvis dessa! Ostkex har jag alltid varit svag för.

Men det var dessa så kallade godbitar som fick följa med hem.... Jag var INTE så här glad när jag smakat kan jag säga. Tvi.

Som tur var hade pappa köpt med en klassisk candy box från flyget och gömt i ett skåp. 

FÖRE
I denna turordningen gick jag igenom mitt första riktiga lördagsgodis. Ser gott ut!

EFTER
Jag smakade på allt, det ska man ju. Men som ni ser var det inget som föll mig i smaken. Nästa gång bestämmer jag själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar