torsdag 3 maj 2012

Royal blue

Mamma ska iväg idag. Det märks. Hon pussar och pussar på oss hela tiden och förklarar med sorgsen röst; "Mamma ska till Stockholm. S T O C K H O L M" bokstaverar hon och lägger huvudet på sned och ser ut som hon ska börja gråta. Vi bara skakar på våra huvuden alla tre, hon behöver komma ut oftare den damen. Det är ju ingen tvekan om att jag kommer få en rapport så jag kan berätta hur hon har det och vad hon gör, för er som är intresserade.

Här hemma skiner solen och trädgården är snart alldeles grön. Vi passar Lennart (Momos vovve) och som vanligt tar jag mitt åtagande på fullaste allvar, jag lämnar inte henne i fred en sekund. Jag tycker så mycket om hundar, särskilt Lennart. Vet ni att Lennart är en tjej? Det har jag väl sagt förut. Ganska modernt faktiskt, kanske en av våra första HENs. Jag ska berätta historien om varför Lennart är en tjej en annan dag.


Nu ska jag och pappa först tetas med mamma. Vi har ganska kul åt henne nu när hon ska till S T O C K H O L M. Hon färgade sin vita klänning blå igår och nu säger vi att det måste var Royal blue eftersom hon ska till Kungastaden. Och när vi såg att hon packade ner löpkläder så slog vi händerna på kinderna och tjöt Ååååå ska du springa på Djurgården!". Det är sånt som vi tycker är skoj, jag & Pappa. Mamma har en helt annan humor, som hon skrattar mest åt själv medan jag och pappa fortfarande funderar på själva skämtet.

Royal blue?

Några av er vill veta mer om bröllopet. Tyvärr vet jag inte så mycket, vet knappt vad ett bröllop är. Men självklart ska jag luska lite åt er..... Hittade iallafall en bild som jag vet inspirerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar