fredag 25 maj 2012

Prinsessdop!

Vaknade igår morse och kände mig redo att fira Prinsessans Estelles dop. Ett tag tänkte jag att jag kanske skulle hänga på och döpa mig samtidigt men det var tajt att få in i mitt redan så hektiska schema. Men självklart ville jag dela dagen med henne. Så jag drog på mig klänningen och bänkade mig framför TV:n.

Oh så spännande - idag vankas det dop!  

Estelle? Du ser inte alls ut som jag tänkt. Estelle? EEEEEESTEEEELLE?? skrek jag. Inte börjat än, man döps kanske inte innan frukost. Tydligen inte innan lunch heller.

Jag passade därför på att äta lite lunch.

Gääääsp! Hinner man med en liten nap tro?

Ja, här verkar det lugnt. Att de var såna sömntutor i Kungahuset. Det trodde man inte.

Vilade en stund i solstolen och vaknade med ny energi.

Lät T dra mig i pulkan, en rolig lek som min uppfinningsrika bror har kommit på. Klänningen blev lite grön längst ner vid kanten men det gör ju inget, den borde ända läggas upp en meter eller två.

Vad är det förresten jag har på mig? Varför är den tre gånger så lång som jag? Finns det så långa bebisar? Måste ta reda på vem som haft den innan mig.

Känner mig väldigt fin i den men den tar ju aldrig slut. Hittar inte mina ben!

Bäst att kolla till så jag inte missar Prinsessan. Fortfarande inte börjat?!

Men då passar jag på att hänga med till affären, kanske kan hitta nån ny maträtt att testa. De två senaste har ju kommit upp igen...

 Hem och fördriva tiden lite.


Var byter man radiokanal, jag vill ha musik!!

Men nu är klockan 16 och de har fortfarande inte satt igång! Om tre timmar ska jag gå och lägga mig, vill ju inte gärna missa efterfesten. Kom igen Estelle!

CHOCK! När jag surfar runt lite på olika bloggar jag följer så läser jag på Ebbas blogg att Estelle redan är döpt?! WHAT? Får man lov att ändra datum? Bild: Maja Suslin / Scanpix

 Och sen får jag en ännu större chock när Faster sitter och firar med en annan söt bebis. För TVÅ dagar sedan.

Besviken. Hur kan man ändra datum, för jag kan väl inte ha tagit fel?! Går och lägger mig!

3 kommentarer:

  1. Underbart! Inlägget alltså, inte att du missat dopet. Kram från oss

    SvaraRadera
  2. helt tok underbart!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Underbart roligt! :)

    SvaraRadera