onsdag 30 maj 2012

Picknick

Ända sedan jag fick veta att vi skulle ta med picknick till dagis idag har tjatat om det. I morse när jag vaknade rusade jag ner, ivrig att packa godsakerna och komma iväg. Jag började göra ett gäng tunnbrödsrullar. En till mig, en till Peder, Lucia, Colin, Victor, Ellis.... Det landade väl på en runt 20 tunnbrödsrullar. Jag gillar inte smör så jag tog bara prickig korv. Sen hade jag såklart köpt päronsaft (som Casper visat mig, sååå gott!) som jag packade ner. Mamma propsade på att jag skulle ha med äpple så 20 äppleskivor fixade jag till. Och sen det bästa - kanelgifflar! En hel påse skulle väl räcka. Det fick bli den stora ryggsäcken. Men OJ - vad tungt det blev!


Så kom mamma och ändrade alltihop. Tydligen så tar alla med sig vars en picknick. Så jag fick plocka bort 19 av allting. Men jag la till lite ändå, tänk om nån av mina bästisar glömt... Det vore ju förfärligt. Bäst att ta med lite extra. Annars kan jag noga äta upp det...


Så kom jag till dagis. Slängde av mig kläderna och packade upp min picknick i hallen. Så himla gott det skulle bli, jag som längtat så!


Men det var visst fel. Fröken hjälpte mig att packa ner allting igen och hänga väskan på kroken. Så nu är jag på skitdåligt humör. Trodde det här med picknick skulle vara något kul. Varför måste man alltid skjuta upp allt som är kul till "lite senare". Jag tycker man ska göra alla roliga saker med en gång. 


Så dagens uppmaning; Kan du göra ditt roliga nu istället för sen så gör det! 


Aldrig haft så bråttom till dagis som idag!

2 kommentarer:

  1. Hoppas du får en mysig picknick! Längtar tills vi ses! /Casper

    SvaraRadera
  2. Tycker det var en fantastiskt bra uppmaning!/Marie mamma till din syssling Johan

    SvaraRadera