måndag 14 maj 2012

Inneboende

Från och med nu är mitt sovrum inte bara mitt sovrum. Det är nämligen en annan liten dam som har flyttat in hos mig. Nu tror ni kanske att det är min tjej Belle men APP APP APP nån måtta får det väl ändå vara. Vi pussas och kramas, skojar och tjafsar men vi är väl inga pensionärer heller. Bo ihop får vi göra när vi blir gamla.

Jag & Isabella om hundra år.


Däremot är det min lillasyster som flyttat in. Och hon nöjer sig inte bara med att flytta in, hon har ett helt schabrak med sig. Vips så städades några dammiga gamla leksaker bort och in for hennes säng, sänghimmel, skor, ljusslingor, dockor, skor, tavlor, babyprylar, skrev jag skor?...och musik! Hon tycker om musik lika mycket som jag men vad sjutton är det hon lyssnar på?! Hon kör de gamla dängorna från Barnkammarboken.....GÄÄÄÄÄSP! Jag ska visa henne vad musik är!

Men det är ganska trevligt att ha henne här måste jag säga, det är mysigt att höra hennes snusa där borta på andra sidan av rummet under sin fåniga sånghimmel som hon älskar att ligga och titta på och dra i. Jag "eskar" min lillasyster.


Innan jag somnar brukar jag fråga Pa (om det är han som nattar) om han eskar Ma. Och när Ma nattar så frågar jag tvärtom. Det tycker jag är mysigt! Förresten så läser jag varje kväll en bok som heter "Gissa hur mycket jag tycker om dig", den har jag fått av Fafa & Ita. Jag blir glad av den och brukar själv visa hur mycket jag tycker om någon med hjälp av att sträcka armarna så långt ut åt sidorna som jag kan. Den boken kan jag rekommendera som en bra present till någon du tycker om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar