måndag 14 maj 2012

En runda i stan!

Det sägs att Malmö är en farlig stad men det är tack och lov inget som jag har fått uppleva. Tvärtom har jag alltid väldigt roligt när jag är där. Som igår när vi hälsade på i Morfar A:s nya lägenhet, det var inte dumt alls. Jag kände mig som hemma och slängde av mig byxorna på en gång och sen var det fullt ös.

Pappa fick bära mig alldeles precis i början innan jag blev varm i kläderna. Jag vill gärna känna in mig när jag kommer till ett nytt ställe, kan inte ni också känna så?

Jag tyckte först att de inrett jättefint med alla lådor, som ett megastort lego. Men det var bara sätta igång och börja packa upp, alla lådorna skulle visst bort.


 LillSis var inte så effektiv när hon skulle hjälpa till utan fastnade redan i första lådan. Det skulle vändas, vridas och smakas på varenda grej hon tog upp. Ah...



Vi passade på att gosa lite extra med Moster L eftersom hon ska åka till ett land långt långt borta i ett helt år!




 När vi sagt hejdå till Morfar och familjen så köpte vi med fika och satte oss i gräset utanför en skola. Här blev mina päron lite nostalgiska eftersom det var här det en gång började...(?) 

 Jag tyckte att de var lite fåniga så jag lekte peta-ögon-leken. Den går ut på just det; att petas i ögonen. Brukar bara vara roligt till någon får ett finger i ögat. Men fram till dess är den riktigt kul.

Sen var det dags att dra hem, alldeles för tidigt. Jag hade gärna stannat ett tag till. Den gula bilen som jag fick av Morfar har sovit bredvid mig hela natten. Jag har alltid en leksak...eller två...eller flera bredvid mig när jag sover. Kundkorgen är min favorit men den tar så vansinnigt mycket plats så jag har sovit betydligt bättre inatt med den lilla gula bilen.

1 kommentar:

  1. Kul att följa dig såhär en hel dag, mer sådant Todd! Även om du redan är duktig på det :)

    SvaraRadera