lördag 12 maj 2012

Tropikhuset

I vår trädgård har vi myror, spindlar, ekorrar, en fasan, fåglar, en katt och säkert fler småkryp som jag inte sett än. Igår hälsade vi på alla djur som inte får plats i vår trädgård eller som av olika skäl inte kan bo där, som hajar och krokodiler. Wow - vilka häftiga djur det finns! 

 Här stod vi länge, jag & Vilja, och tittade på fiskarna.

Sen kröp vi genom en tunnel och kom upp i en liten bur så vi kunde se krokodilerna på närmare avstånd. Det var varmt i buren och jag undrar om det är så här det känns för djuren? I så fall är det ju inte så roligt.

 Här är en stackars människa som har gått sönder. Jag försökte laga honom men det gick sådär. Ma var inte mycket bättre, lungorna försökte hon trycka in i magen och levern på hjärtats plats. 

Och här är en stackare till som inte använt Bamses tandborste och tandkräm. 

När vi kom hem mötte pappa oss och vi åt middag ihop. Jag frågade pappa om han "Äskar" mamma och han sa JA! Sen frågade jag om han äskar Todd och han sa JA! Sen frågade jag om han äskar Anni och han sa JA! Och sen frågade jag om han äska Frida (Viljas mamma) och han sa... "Eh, nää..nja..jo men....ja!" och sen skrattade han och Ma och sa att vi barn är så härliga. Så på tisdag ska jag berätta för dagis att pappa äskar frida och se om de tycker att det är lika kul.

3 kommentarer:

  1. Vad härligt det ser ut. Vart har ni varit någonstans?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi var på Tropikariet i Helsingborg, http://www.tropikariet.com/

      Radera
  2. Hahaha! Världens sötaste blogg :-)

    SvaraRadera