torsdag 17 maj 2012

Seglats

Medan LillSis nätshoppar black dresses så har jag haft annat i tankarna; SEGELBÅTAR. Jag fick nämligen veta igår att jag skulle få gå ombord på en segelbåt idag och som jag har längtat. Det var det första jag sa när jag slog upp ögonen imorse - När åka segelbåt? När jag tror att jag sagt det ungefär tre miljoner gånger så var det äntligen dags.

Moster J håller i sig som man ska. Momo springer som man inte ska.

Väl ombord var jag rätt sammanbiten och tittade mig omkring med stora ögon.

Pappa berättade att han jobbade på en båt innan jag föddes och det kändes med ens tryggare.

Så blev jag mig själv igen.

LillSis tyckte nog minsann också att det var lite spännande, hon höll sig hårt i Moster J´s famn.

Ma ställde (o?)intelligenta frågor. Men hon har banne mig tagit förarbevis, utan att någonsin ha seglat. 
Det är minsann en bedrift.

1 kommentar: