lördag 31 december 2011

Årskrönika 2011

JANUARI
Jag & Belle lägger in oss på SPA efter ett hårt nyårsfestande. Skickar även iväg Ma&Pa på SPA som senare skulle visa sig ändra hela familjesituationen... Ja, också börjar jag ju på dagis och iTodd får radiouppmärksamhet.


FEBRUARI
Jag testar att dra in glass genom näsan för första gången. Jag testar även mitt humör och blir riktigt arg för första gången. Men så firar jag även Valentines Day med min kärlek Isabelle.


MARS
Jag extraknäcker som bartender på en krog när jag inte ligger hemma och kurerar mig från diverse åkommor som förkylning, ögoninflammation och feber. Kräker ner mig själv och båda mina föräldrar under en promenad med Viljas familj. Dessutom växer jag så det knakar!


APRIL
Jag är den ende som klär ut mig till påskkärring på dagis.
Värdet av en egen trädgård slår högt när jag börjar sova middag på en säng utomhus och jag inviger sandlådan och gungan. Ja och så var ju detta månaden som pappa började bada i havet.


MAJ
Jag funderar på att ställa ut mina konstverk tillsammans med Farmor & Faster C och spår succé. Jag går min sista dag på dagis och får fint besök från Stockholm. Och mamma introducerar mig till bakning och jag lär mig att man bara får smaka pyttelite av degen. Pyttelite.


JUNI
När jag inte går barfota i gräset så glider jag runt i mina nya crocs. Vilja är min första kompis som sover över och jag firar midsommar med dunder och brak. Mamma börja tjockna till och jag anar ugglor i mossen. Ja, och så börjar jag på ett nytt dagis.


JULI
Tennisveckan i Båstad och Falsterbo Horse Show i Falsterbo - where else? Mitt ordförråd utökas och jag kan både säga mitt namn och sätta ihop två ord, t ex "Ott bajsa".


AUGUSTI
Jag radar upp och staplar mina fordon bättre än någonsin. Bloggen blev inte uttagen till nominering av Årets MamaBlogg men jag fick många nya läsare och fick bekräftat att mamma har en bebis i magen som jag från och med nu klappar på varje dag.


SEPTEMBER
Det är dags att lära sig handskas med trotsiga föräldrar. Jag är skitsur denna månaden och det är mina päron med. Mamma är tjockare än tjockast och pustar och stånkar mest, hon orkar inte leka roliga lekar och har inget tålamod. Usch o blä, kan bebben komma snart?! Jag blir pappig.


OKTOBER
Jag blir storebror åt min fina syster Anni utan e. Hela världen vänds upp och ner och jag är så stolt över henne. Jag blir plötsligt en rätt stor kille och kan sätta ihop korta meningar. Detta är även månaden jag upptäcker Gubben i lådan och ber ofta om En flaska i huet.


NOVEMBER
Jag fyller 2 år och har mitt första kalas för Isabelle & Vilja. Ute stormar det, mamma har amningshjärna deluxe och Anni ligger mest och filosoferar. Jag känner mig glad!


DECEMBER
Jag agerar förvånad tomtenisse i mitt första Luciatåg, jag inför en tradition att alltid ha ett pepparkakshjärta i granen som man får äta av när man vill och jag får uppleva min första milda jul utan snö. Men det viktigaste av allt; min gula taxi körs till skroten. RIP.

2 kommentarer:

  1. Gott nytt år! Var tvungen att leta upp det där spainlägget, helt fantastiskt! :-)

    SvaraRadera
  2. Gott nytt år, Todd! Jag hoppas att du fortsätter att skriva för jag gillar verkligen din blogg.
    Ta hand om din syster och dina föräldrar och ha det så bra!

    SvaraRadera