lördag 24 december 2011

Julafton!

Igår morse när jag vaknade var det lilla julafton. Svårt att säga exakt vad som skiljer den lilla från den stora som ju är idag. Kanske är det snön? Alltså vi har inte mer snö idag än vi hade igår (ingen alls med andra ord) men den kanske kommer idag. För tomten var iallafall här redan igår så det kan inte vara det. Visserligen så fick jag aldrig se honom men julklappar hade han lämnat så visst hade han tittat förbi. Och jag som inte hade hunnit sätta ut någon julgröt. Han kan väl inte komma oannonserad heller!

Lönt att duka fram nåt annat än pepparkakor till frukost...

Men idag är det alltså den riktiga julafton. Och allt är precis så mysigt som det ska vara förutom att min pappa inte är här. Han måste tyvärr jobba. Tydligen måste även människorna som flyger på självaste julafton dricka kaffe och te. Detta eviga kaffedrickande! Kan ni vuxna sluta dricka så mycket kaffe så att min pappa kan få stanna på jorden, åtminstone dagar som dessa. Det finns julmust! Eller lär er att hämta ert eget kaffe. Jaja, jag är inte arg. Men jag saknar honom! God Jul fina pappa där uppe i det blå :)

Till er läsare vill jag önska en glad och fin jul! Min familj här hemma hälsar också massor! Hoppas att ni firar med nära och kära och har det så bra ni bara kan.

GOD JUL önskar jag och min lilla tomtenissa.

3 kommentarer:

  1. GOD JUL FINASTE!!!! Pussar och Kramar från oss

    SvaraRadera
  2. God jul på er! Vad är det för fina byxor tomtenissan har? Så gulliga! Kram på er

    SvaraRadera
  3. Vilken fantastisk bild. God jul på er!! Kramar

    SvaraRadera