söndag 18 december 2011

G som i Godis

Kalas blir bara roligare och roligare och godare och godare! Man börjar ju liksom fatta grejen! Det handlar om att leka och busa så kinderna blossar och sen får man äta precis hur mycket man vill av allt det smarriga som bjuds. Nu råkar ju Peders föräldrar dessutom vara så snitsiga att de kan få allt att vara extra gott, en clementin är inte bara en clementin utan den smakar clementin - deluxe. Ja, ni fattar. Vissa människor är bara så har jag förstått. Min mamma jobbar på det. Hon ska bli lite mer Bree säger hon, vad tusan nu det betyder!

Eh...... JA TACK!

Abbe - FÖDELSEDAGSGRISEN - Jag


Hela ligan! Herman, Peder, Abbe och Jag.

Till min förtjusning, och mina föräldrars förtvivlan, introducerade Abbe mig till GODIS. Min första bit blev en Ahlgrens bilar. Peder pratar rätt mycket om sin kusin Abbe på dagis och det kan jag förstå för han är inte helt ocool. Tvärtom. Han är ett halvår äldre och han är riktigt cool. Han är allas vår idol. Så jag får nog kalla honom det framöver. Idolen. Och se, här sitter vi. Idolen och Jag. Mumsandes på Ahlgrens bilar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar