fredag 30 december 2011

Härlig torsdagsutflykt

Ja, min mamma har gott omdöme. Jag har fått en ny idol. Han heter T och är 6 år. Och han gillar inte bara Blixten och Bärgar´n som jag utan han kan även BYGGA dem och allt som hör därtill. Medan jag var där snajdade han t ex ihop en car wash. Han läser instruktioner och sånt där ni vet. Som egentligen bara 7-åringar kan. Han lät mig leka hur mycket jag ville med hans bilar och visade mig hur man skulle göra. Jag tror att han tyckte om mig fastän jag bara är 2. Vi connectade.

Mamma var så glad att se sin kompis K och jag förstår henne. De hade massor att prata om! Hon säger att om hon hade flyttat in i en butik så hade hon velat bo på Karlsgatan 1B i Helsingborg i K's butik GEMMA så jag antar att det kan vara värt ett besök om ni råkar vara i Helsingborg nån gång.

Jag och T leker som stora pojkar gör. Anni ligger och kollar in taket som vanligt.

Fina vänner.

M, A, K, T, Jag & T.

Om jag gillade?!

Efter vårt mysiga besök hos vännerna åkte vi till Fafa, Ita, Andrea och Luffo. Ungefär så heter de plus och minus några bokstäver. Det var som vanligt megagoss. Jag är ju som ni vet väldigt glad för min Fafa men just idag längtade jag lite extra efter min fina Faster A. Så jag blev väldans glad att hon var där så vi kunde leka riktigt mycket!

Alltid lika gott och mysigt. Vi åt långkok och glass. Och jag sprang 100 varv runt bordet.

Och så visade Ita bilder på nyårsmenyn. Här har vi huvudrätten. Det är glass, hamburgare och en kyckling på toppen. Det tyckte dom var roligt när jag sa. Ibland har vuxna människor så märklig humor.

Gosar med min Faster A som blev helt tokig i Meckar-Micke precis som jag. Hon hade aldrig sett det förr men nu är hon helt hooked.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar