tisdag 11 maj 2010

FÖRSTA HJÄLPEN

Mamma har varit på Första Hjälpen-kurs som Röda Korset ordnar. Hon kom hem för en stund sedan och jag hör hur ivrigt hon berättar för pappa. Jag sneglade precis ut genom springan i dörren och såg hur mamma demonstrerar på en av mina nallar hur man ska göra om jag tappar andan, sätter i halsen eller faller ner från skötbordet... Det känns väldigt tryggt faktiskt!

Jag vill därför rekommendera ALLA att gå den där kursen. Det får oss små att känna oss trygga och mamma verkar dessutom känna sig tryggare och säkrare hon med!

Det som är så fiffigt är att om man samlar ihop 10-14 personer så kommer de hem och håller utbildningen hemma. Kolla in på Röda Korsets hemsida. De har en pott som gjorde att mamma och hennes kompisar fick gå kostnadsfritt, när potten är slut kostar det 8000:- och det är ju inte så mycket delat på 14 och framför allt är det ju minst sagt väl investerade pengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar