lördag 15 maj 2010

Svar på era frågor!

Tack för era frågor och önskemål, roligt att så många tyckte till. Det gillar jag. Folk som tycker. Det är bra! Här kommer mina svar.

Hi Todd! Jag har precis börjat med smakportioner. Vad började du med och vilket tyckte du var godast? Kram Herman
Svar: Intressant fråga. Vad gott att du börjat, jag älskar all mat men såhär i efterhand kan jag tycka att de första smakportionerna var lite tråkiga. Nu äter man riktiga grejer, det har du att se fram emot! Jag fick potatis, palsternacka, morot och majs i början. Nu äter jag spagetti & köttfärssås, kalops och annat gott. När du fyller 5 månader får du börja med Risgröt - det är en riktig höjdare kan jag lova. Be att få smaka det. MUMS!

Min första mat

Mina nya 6-månaders rätter. För dig att se fram emot Herman.

Mormor Marie sa..
Du har ju stor släkt, är det jobbigt med allt gosande, tänkte på när vi slänger in våra nyllen i din goa kind, sen kommer nästa hetsgosande, skulle du kanske mer gilla om man bara lugnt satt o höll din hand??
Svar: Nä, jag gillar goset precis som det är. Fortsätt med det! Jag tycker om att få uppmärksamhet och stå i centrum. Sen ibland är det skönt att varva ner och ta det lugnt men det gör vi ju också. Mixen är perfekt.

Todd, jag skulle vilja veta mer om livet i magen. Du kom ju nyss därifrån och jag minns ingenting från den tiden. //Anonym
Svar: Det kommer ett inlägg om detta. Stay tuned.

Kan du vara snäll och visa lite mer mode för pojkar? Finns så många bloggar om små flickor med tips om kläder. Mvh Lina
Svar: Det här är ingen modeblogg men om intresset finns så ska jag självklart bjussa på några godbitar ut garderoben.

Martina sa...
Undrar hur mycket tid du kommer att spendera på skuldkusten i sommar?
Svar: Tillräckligt för att Peder kommer tycka det är skönt med ett andrum när jag är i stan.

Har du köpt badkläder än?
Svar: Alltså jag har ju mina badbyxor som jag använder på babysimmet men där har mamma valt nån tajt variant och det är kanske inte vad jag föredrar...hm... Nä om jag får bestämma glider jag hellre omkring i nåt tuffare.

Mina nuvarande tanga från Imse Vimse... hm.

Nåt mer i den här stilen kan jag tänka mig. Dessa är från Vilebrequin.

Kan man grilla burkmat?
Svar: Tja, det tror jag väl?!

Har du karamellfärg till vällingen så vi kan dricka rosé?
Svar: Haha du är bra rolig du Peder, kreativt. Det ska väl inte vara några problem att fixa. Vid det laget dricker vi ju inte ur nappflaskor heller utan lite mer ordnade muggar. Festligt!

Gudmor sa...
Jag vill se fler filmer på dig! Annars är det bara att fortsätta i samma anda, tycker du är jätteduktig på att blogga :)
Svar: Gudmor, allt för dig. Fler videos är under inspelning.

Faster 2 sa... Jag håller med Gudmor. Vi som inte kan få en toddisdos varje dag vill såklart kunna komma så nära en som det bara går. Mer film! Stor kram och puss från Faster 2
Svar: Fina Faster, jag hade behövt lite bilder och filmer på dig med för jag vill också ha lite Fasterdos. Känns alldeles för glest mellan gångerna. Längtar till vi ses! Självklart kommer mer film, håll ut. Och nästa gång vi ses ska vi gosa järnet.

Albert den 1.a sa... Vem är det nu igen som är din allllraaa bästaste kompis?
Svar: Behöver jag svara på det? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar