måndag 24 maj 2010

Vikt upp och ner

När man är liten som jag handlar det mycket om att äta och gå upp i vikt. Vi går och mäter och väger mig med jämna mellanrum, sköterskan skriver ner och ritar en kurva. Alla verkar oerhört nöjda med min fina uppgång. Men någongång så kommer det där visst vända. För när mamma ställer sig på vågen så blir hon inte alls lika glad när hon har gått upp i vikt. Jag blir jätteglad för hennes skull när jag ser att hon har lagt på sig fint men det är inte alls samma glada utrop som när jag gör det. Det tycker jag är lite konstigt. Hur vet man när man har gått upp färdigt? Det är mycket som jag inte förstår mig på i den här världen, detta är en av sakerna.

För knappt 1 kg sedan.

4 kommentarer:

  1. Nä det där med vågen är knivit!
    Idag ska även lille skrelle_pelle väga sig, tycker ju han har tagit sig och gått och blivit riktigt satt! Spränger kanske 7 kg gränsen idag!!

    SvaraRadera
  2. Amen det var den sööööötaste bilden!!! Får man vara så nöjd när man är så pass exposed? Jag är aldrig så happy när jag är naken på en våg och att bjuda på ett foto och ett smile känns helt uteslutet...

    SvaraRadera
  3. Så söt du e Toddis, helt galet! Kram Noomi

    SvaraRadera