torsdag 13 december 2012

Lucia!

Var med om nåt häftigt igår! Och då syftar jag inte på bilen som bara la av utanför Gessie utan det som vi precis hann hem till - Lucia på storebrors förskola! Wow! I vanliga fall smyger tomtenissarna omkring och spanar på alla barn, det är omöjligt att se dem. Men igår bjöd de in till träff tillsammans med pepparkakor, stjärngossar och några Lucior. De sjöng sånger, balanserade ljus på huvudet, dansade och tog sig tid att mingla med alla som var där. Det var skoj! Och gott - jag åt ju ett gäng pepparkakor. Tyvärr missade min storebror hela tillställningen men vi tog med en nisse hem istället som jag lekte med. När jag vaknade imorse var nissen borta och storebror hade kommit hem igen! 

Nu ska jag baka lussekatter och gratta min fina Faster A och min fina Moster L som båda fyller år idag! Hurra!



Vinnaren av lucka 5 - frukostbrickan från Ellis Corner - blev Frida som mailade:

Hej!

Här kommer svar till lucka nr 5...

Ellis Corner startade 2009.

Till frukost på vardagarna landar jag ofta på havregrynsgröt eller en gammal hederlig smörgås. Men de allra bästa frukostarna äter man på helgerna, utan tidspress och krav på borstat hår och seriösa kläder. Allra godast är pannkakor, våfflor eller alldeles nybakat bröd med mängder av lyxig salami. Men det kan gå precis lika bra med veckans överblivna matrester, det viktigaste i hela frullen är ändå soffläget, tofflorna och att man har sällskap av någon riktigt speciell i lika snygg morgonfrilla och pyjamas. 

Ha det fint!



STORT GRATTIS!

1 kommentar:

  1. Du kunde kommit & lekt med mig i Hököpinge när bilen pajade :)
    Agnes 3 år

    SvaraRadera