måndag 3 december 2012

LUCKA NUMMER 2

Ja, den här luckan är ju spännande eftersom det är kusinens ansvarsområde. Hon skrev att hon skulle skicka ner sin godnattsaga och bakom luckan, som presenteras i samarbete med Carolina Gynning, döljer sig inget mindre än boken...Max potta?...Max lampa?.....taadaaaam: 

LAURA -Flickan från havet och VANESSA -Flickan i glaskupan


WOW - det var banne mig en överraskning. Vilka häftiga godnattsagor Alicia får höra, thriller är en helt ny genre för mig. Och nu ser jag att böckerna dessutom är signerade. Vad hon kan den lilla!!

Två av er kommer vinna ett ex av vardera bok. Laura är i miniformat, har faktiskt aldrig sett en sån liten bok förut. Verkar behändigt. Vanessa är stor som en bok brukar vara. Så ni får en stor och en liten bok men både lika bra enligt kusinen som hört båda. Lite läskiga men bra! Ja, det låter väl som en fin julklapp till er själva eller någon annan?!

För att tävla gör du såhär:
1. Vad heter filmen med Carolina som går på bio just nu?
2. Motivera varför just du ska vinna.

Extrafråga som du gärna får svara på:
3. Vilket namn tycker du är finast, Alicia eller Anni?

Skriv svaren i kommentarsfältet nedan eller maila till itoddblogg@gmail.com. Tävlingen avslutas den 5 dec kl 23:59 och vinnarna presenteras i detta inlägg den 6 dec. Gillar, delar eller länkar du så blir jag såklart lite extra glad.

LYCKA TILL!

Tävlingen är avslutad och vinnarna blev

Janni Andersson och Lisa S!

Janni (eller jAnni kan man ju också säga kom jag på nu?!) lämnade följande kommentar:

1. Blondie
2. Jag älskar den där fröken Gynning, det är något alldeles speciellt med den damen och sen tycker jag om att läsa, det är liksom min grej, speciellt nu när det är mörkt o kallt ute.
3. Alicia är slående vackert, men Anni är ju snäppet vassare och dessutom så gillar jag stavningen.
<3


Lisa S lämnade följande kommentar:

1.Blondie heter filmen och jag vill jättegärna se den, för vi är också tre systrar och jag gillar relationsdrama!!!
2. Eftersom jag är en tant!!!! och jag är en tant som inte har några egna barn så därför vore det kul att vinna en vuxen present och jag har länge varit nyfiken på faster C böcker OCH att dessutom få dem signerade hade ju varit lite lyxigt!!!
3. Nja, jag vet inte vad jag skall säga, rädd för att hamna i skottlinjen!! Båda är lika fina. Dig har jag ju träffat några gånger och Alicia satt jag bredvid i kyrkan så om jag väljer är jag rädd att jag är orättvis och att ngn blir ledsen o det vill jag ju inte!!! Kram Lisa S



STORT GRATTIS till er båda! Maila mig era adresser så kommer böckerna på posten! Och tack till alla som var med och tävlade. Liiiite känns det som ni inte vågade annat än skriva att Anni är finast ;) För er som gillar Faster C så kan jag avslöja att det under någon lucka finns det något mer från henne...



25 kommentarer:

  1. 1.Blondie heter filmen och jag vill jättegärna se den, för vi är också tre systrar och jag gillar relationsdrama!!!
    2. Eftersom jag är en tant!!!! och jag är en tant som inte har några egna barn så därför vore det kul att vinna en vuxen present och jag har länge varit nyfiken på faster C böcker OCH att dessutom få dem signerade hade ju varit lite lyxigt!!!
    3. Nja, jag vet inte vad jag skall säga, rädd för att hamna i skottlinjen!! Båda är lika fina. Dig har jag ju träffat några gånger och Alicia satt jag bredvid i kyrkan så om jag väljer är jag rädd att jag är orättvis och att ngn blir ledsen o det vill jag ju inte!!! Kram Lisa S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi!! Svarar på min egen fråga!! Men bara för att skriva ps!!! Ps har såklart länkat via FB så alla mina kompisar kan läsa denna underbara blogg o så att jag (Grrr) kan få lite konkurrens på denna lucka!!!! Kram igen Lisa S

      Radera
  2. 1. Blondie
    2. Kan vara gött att läsa lite annat än kursmaterial som student, och det är en bra present lagom i advent. (pluspong för rim va?! haha)
    3. Anni, inga tvivel.

    SvaraRadera
  3. 1. Blondie
    2. För att jag älskar HELA familjen Gynning!
    3. Anni såklart!

    SvaraRadera
  4. blondie

    älskar att läsa

    Alla namn på A gillar ja

    SvaraRadera
  5. 1. Blondie
    2. Åh, överst på min önskelista står en vilodag nedbäddad i soffan med "Vanessa"! Har haft ett helt år utan ledighet så jag längtar innerligt!

    SvaraRadera
  6. 1. Blondie
    2. Jag är en riktig bokmal och eftersom jag ska vara ledig i jul skulle det passa utmärkt att få plöja lite Gynningböcker!
    3. Åh, de är ju så fina båda två men jag väljer ändå Anni (för den speciella stavningen)!

    SvaraRadera
  7. 1 blondie
    2 för jag hade hjärnblödning i augusti och är sjukskriven..... Vilket är såååååå tråkigt jag jag behöver få dagarna att gå, så vad vore då bättre än en go bok som är skriven av en go tjej???
    3 Hmmm tycker om båda; älskar äldre namn. men har en vän som heter anni därför ligger det nog lite före Alicia

    Tack för du bloggar anni// Arvid genom Jenny

    SvaraRadera
  8. Filmen heter Blondie.

    Jag vill jätte gärna vinna böckerna för att ge till min mamma i julklapp. Hon börjar snart plugga igen och ska då åka tåg till Kristianstad varje dag. Och jag vet att mamma gärna läser nåt annat än kurslitteratur på tåget. Hoppas på att vinna! Kram från Iris

    SvaraRadera
  9. Förresten, jag gillar Anni bäst! Fyra bokstäver är lagom mycket när man ska börja läsa och skriva. Hej igen från Iris

    SvaraRadera
  10. 1. Filmen heter Blondie

    2. Min mamma älskar Carolina Gynning. Hon pratar ofta om henne och hennes konst här hemma. Tyvärr så läser mamma inte böcker så ofta, nästan aldrig. Jag har försökt och försökt att få henne att läsa mera, utan att lyckas (lånat böcker o.s.v.) Men jag är bombsäker på att hon skulle läsa dessa två! Dessutom är de signerade, vilket skulle göra henne alldeles galet lycklig! En alldeles perfekt julklapp till mamma alltså! Och den här vinsten skulle rädda min magra julklappsbudget... (Dessutom älskar jag böcker och läser Carolinas blogg varje dag, så jag skulle också läsa böckerna - med glädje!)

    3. Ni har fina namn båda två. Men Anni är ju så vackert - om jag någon gång får en dotter så har jag faktiskt funderat på att döpa henne till just det! Tack vare dig :)

    SvaraRadera
  11. P.s Jag gillade såklart! :-)

    SvaraRadera
  12. Filmen med Carolina heter Blondie.
    Jag vill gärna vinna böckerna för att jag älskar att läsa och behöver nått spännande att läsa på bussen till jobbet, åker 12 mil/dag.
    Jag gillar både Anni och Alicia, fast jag håller med Iris om att fyra bokstäver är lagom när man ska lära sig att skriva och läsa.
    Kram från Maria N

    SvaraRadera
  13. susane nyman04 december, 2012

    1 Blondie
    2 för att jag ar följt faster c sedan hon var med o vann tv programmet o har alltid tyckt att hon är en fantastisk dynamisk person hade vatt så roligt att läsa hennes böcker.
    3 gillar bäd namnen lika mycket fast Annie är lättare att uttala när man är liten

    SvaraRadera
  14. 1. Blondie
    2. Läser allt och alltid men dessa har jag inte läst.....ännu! Skulle vara roligt att läsa något av den härliga, tokiga, smarta skånetösen!
    3. Anni ♥

    SvaraRadera
  15. 1. Blondie
    2. Jag kan behöva lite spänning i vardagen...
    3. Får man svara Alice?? det heter ju min bästis :)annars tycker jag Anni!
    Kram Tant Johanna

    SvaraRadera
  16. 1. Blondie
    2. Jag älskar den där fröken Gynning, det är något alldeles speciellt med den damen och sen tycker jag om att läsa, det är liksom min grej, speciellt nu när det är mörkt o kallt ute.
    3. Alicia är slående vackert, men Anni är ju snäppet vassare och dessutom så gillar jag stavningen.

    <3

    SvaraRadera
  17. 1. Blondie
    2. Jag skulle bli jätteglad. Det var längesen jag hade en julkalender med lucköppning varje dag. Det här är ju riktigt kul.
    3. Alicia är ett väldigt fint namn. Det hade jag gärna hetat själv. Anni heter en gullig tjej som jag känner så det gillar jag också.

    SvaraRadera
  18. 1. Blondie

    2. Varför just jag bör vinna....

    Böcker är alltid kul att få,
    man mår liksom så bra då,
    när man kryper ner i sin säng på kvällen,
    eller i en fåtölj under fällen
    Vill gärna läsa något av denna charmiga tjej,
    så snälla välj lilla mig.

    3. Jag gillar både Alicia och Anni. Kan inte välja faktiskt.
    Vi valde mellan Alice och Emmie till vår dotter. Det blev Emmie...

    SvaraRadera
  19. 1. Blondie
    2. Jag har velat ha en tavla av Carolina Gynning länge då jag tycker hon är helt fantastisk. både på att måla och en fantastisk kvinna, och jävligt snygg! Varför då inte läsa boken medan jag sparar kosingen till tavlan ;).
    3. Alicia och Annie är precis lika bedårande namn :)

    Kram Kristin

    SvaraRadera
  20. 1. Blondie

    2. Har hört av en väninna att böckerna ska vara bra, så jag är klart nyfiken på att läsa dem. Vore riktigt kul att vinna dom och ha med på kommande semester. Mellan fix med barnen och små korta läs-pauser vid poolen. :)

    3. När jag fick första barnet som blev en son, så sa jag att om jag får en flicka ska hon heta Alicia. Nu har jag två flickor och på 10 i topp fanns både Alicia och Anni, tillslut blev det dock andra val. Två superfina namn, mitt svar får nog ändå bli...Alicia.

    Tack för härlig blogg.

    Hälsn Hanna

    SvaraRadera
  21. 1. Filmen heter Blondie
    2. Jag vill vinna böckerna för jag älskade den första och mini boken ska jag ge till mitt jobb för ungdomarna där kan inte läsa själv.
    3. Är du en skånetös ska du heta Anni och är du en stockholmstös ska du så klart heta Alicia, det säger ju sig själv ;)

    Nu håller jag tummarna. Kram Nina nina_palsson@hotmail.com

    SvaraRadera
  22. 1. Blondie
    2 Jag älskar denna bloggen, följer den varje dag och självklart är Carolia en favorit med.
    Den lilla skulle bli en julklapp då kag redan har och älskar den. Har väntat på tvåan med spänning :)
    3. Anni är likt mitt namn Anne så där lägger Jag min röst :)

    Anne.staffansson@hotmail.com

    SvaraRadera
  23. Var lite sen på tävlingen men kan lägga min röst iaf...går inte att välja mellan Anni och Alicia men det allra finaste namnet är Alessia tycker jag, en liten mix helt enkelt! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var fiffigt! Var med och tävla nästa gång vetja :) Ha en bra dag!

      Radera