lördag 1 december 2012

LUCKA NUMMER 1

YES! Då kör vi. Jag öppnar första luckan och daaadaaam - den innehåller inget mindre än en finfin pyjamas från The Sleepy Collection till ett värde av 369:-.



Både jag och kusinen kan intyga att det är den skönaste mjukaste pyjamasen ni kan tänka er utan kliande lappar och annat onödigt. Så vill du, eller någon du känner, bli pyjamaspolare med oss så är det bara att tävla! Sen borde vi kanske ordna ett pyjamasparty?!

Tävlingsfrågor:
1. Vilket material är pyjamasarna tillverkade i?
2. Berätta hur du somnar om om du vaknar mitt i natten.

Skriv svaret i kommentarsfältet eller maila det till itoddblogg@gmail.com. Tävlingen avslutas den 3 dec kl 23:59 och vinnaren presenteras den 4 dec i detta inlägg. Gillar, delar eller länkar du så blir jag såklart lite extra glad :)

LYCKA TILL!

Tävlingen är avgjord och vinnare blev

Stina som lämnade följande kommentar:

Hej lillsis!

- Pyjamasen är gjord i ekologisk pimabomull från Peru
-Jag heter Agnes och är 4.5 månad och eftersom jag är så liten ännu måste jag, för att somna om mitt i natten, få lite mat från min mamma (till hennes förtret hihi) Men sen så sussar jag lugnt vidare i min spjälls!

Min mamma (och jag) tackar för en riktigt rolig och mysig blogg!
Hälsningar Stina


STORT GRATTIS till dig! Maila mig storlek, modell och färg så kommer pyjamasen inom kort. God natt! :)

16 kommentarer:

  1. De är tillverkade i pimabomull.

    Nils vaknar nästan aldrig om natten just nu (tack tack) men om han gör det är det bara en sak som gäller- bara att snällt stiga upp och blanda välling- vi som svor att aldrig börja med det mitt i natten!! :)

    Kram Ida

    SvaraRadera
  2. Inget annat än världens skönaste pimabomull! Dottern har en, och är säker på att lillebror med skulle uppskatta en :-)

    Om jag vaknar mitt i natten blir det oftast ett glas vatten eller mjölk, sen sover jag snart skönt igen. Sonen vill ammas om han vaknar för att tryggt somna om i famnen, och dottern sitter gärna en stund i famnen och får trygghet!

    Delat o gillat och hoppas på skönare sömn åt lillebror :-)

    SvaraRadera
  3. 1. 100% cotton
    2. lägger mig med höger sida nedåt för att få mindre tryck på hjärtat (i semifosterställning), då somnar jag om till 95% :)

    /Axwello

    SvaraRadera
  4. Det är pimabomull som pyjamasen är gjord av!

    När jag vaknar mitt i natten så brukar jag tänka härliga tankar om resor och annat som jag tycker om och försöka styra in mina drömmar på en härlig bana! Det funkar oftast! Men tänk om jag skulle få ta en bebis klädd i Sleepy collection pyjamas tätt in till mig, då tror jag att jag hade somnat om ännu bättre!

    Glas 1:a advent!

    SvaraRadera
  5. De fina pyjamasarna är tillverkade i härlig pimabomull.

    När jag vaknar, sådär mellan 3-4 varje natt, vill jag komma över i mammas och pappas säng. Där vill jag ligga på tvären och med min gosekanin över ögonen. Då sover jag som allra bäst. / Iris

    SvaraRadera
  6. Pyjamasen är tillverkad i pimabomull.

    Yngsta tjejen (snart 2) i familjen somnar gott på kvällen runt halv åtta, och ca halv fem på morgonen kommer hon tassande och säger: mammmmmmaa... Somnar sen om i vår säng, fram tills klockan ringer.

    Fortsatt skön första advent!

    Hanna

    SvaraRadera
  7. Hej!
    1. 100% ekologisk pimabomull.
    2. Om och när jag vaknar på natten så måste mamma stoppa in nappen igen och klappa på huvudet. Och ge mig snuttekanin. Ibland flera gånger innan det gör susen. Med lite tur vaknar jag bara en gång per natt. Nu är jag ju nästan 9 månader så då blir det ingen amning på natten. Inte förrän kl fem iallafall.
    Lovisa

    SvaraRadera
  8. 1. Pimabomull
    2. Om Myran vaknar på natten så räcker det ibland med att gå in och ge henne nappen, klappa lite på henne och säga godnatt, så somnar hon om. Men hon följer gärna med in och somnar om mellan oss också, det är mysigt :)

    SvaraRadera
  9. Lena Andersson02 december, 2012

    1. Pimabomull!

    2. Min dotter är 3 år och brukar vakna vid 4 tiden.. då sätter jag igång lite tyst musik och hon somnar direkt!

    3. Chansning.. min dottrer vill sååå gärna ha en sån fin pyamas!!!

    SvaraRadera
  10. Nora Wahlfrid02 december, 2012

    1. Ekologisk pimabomull

    2. Oftast är det bara min napp som har rymt och då behöver jag mest bara lite hjälp med att få den på plats. Drömmer jag läskiga drömmar trivs jag bäst på mammas mage, annars gillar jag att somna till Trollmors vaggvisa eller Mössens julafton, den är lite svängig, det gillar jag!

    Puss & kram från Nora

    SvaraRadera
  11. 1. 100% Ekologisk pimabomull

    2. Jag (Hugo) exakt 20 månader idag:) vaknar oftast inte på natten. Mamma & pappa lägger mig vid ca 19:00 genom att sjunga eller läsa en liten bok. Dom säger att dom älskar mig och att jag ska sova sött och precis innan dom stänger dörren så får jag en släng puss :-) Skulle jag vakna så behöver jag bara hjälp med att hitta "pingis" (mitt gosedjur) eller min napp.

    Hoppas ni hade en mysig 1 advent.

    Kramar från Hugo & mamma Christel

    SvaraRadera
  12. 1. 100 % ekologisk pimabomull.

    2. Nu är jag ju vuxen men om cirka fem månader får jag ett syskonbarn och så fort h*n har anlänt ska jag meddela vad som är knepet för att somna!

    SvaraRadera
  13. 1.) Ekologisk Pimabomull

    2.) Nu är ju jag 23 år så jag tror tyvärr inte den superfina pyjamasen (som ser otroligt skön ut!) passar mig i storleken. Däremot vet jag att min sambos lilla systerdotter på 7 månader gärna vaknar ett par gånger varje natt. Hon tycker det är tråkigt att vara vaken själv och brukar därför köra med taktiken att skrika och gapa lite tills alla andra vaknar sen är det lätt att somna om.

    / Julia J som önskar vinna en fin & skön julklapp till "Lill-Julia"

    SvaraRadera
  14. 1. Ekologisk pimabomull.

    2. Jag heter Nils, är ett år och somnar bäst om med lite gos och närhet. En ny fin och mjuk pyjamas skulle sitta fint. Det önskar jag mig verkligen!
    Min syster heter Sigrid och är tre år. Hur stor som helst! Hon somnar om efter toalettbesök och ett nytt gäng med nallar i sängen..

    Sov så gott/ Nils

    SvaraRadera
  15. 1. Ekologisk Pimabomull.

    2. Jag är nog inte rätt person att svara på hur man somnar om på bästa sätt, jag föredrar att sova djup fram till 04-05 ungefär, sen gör jag allt vad jag kan för att få resten av familjen att vakna - jag brukar sjunga lilla snigel, ropa mamma med min "lenaste" röst och funkar inte det så tar jag i med min mest bestämda röst och ropar på pappa tills han kommer och plockar upp mig.

    Men visst, en flaska välling vid den tiden är ju aldrig fel - ibland gör den till och med att jag somnar om...

    Nu håller jag tummarna för den här gosiga pjamasen som jag gärna vill ha (trots att det inte är "blixten" på den).

    Kram från Axel C, 2 år

    SvaraRadera
  16. Gud vad söta, visst har jag sett Todd i en sådan här i bloggen? Mina ögon går iofs i kors efter att ha nattat mina två men jag måste ändå vara med och tävla.
    1. ekologisk pimabomull
    2. lill-Phil väcker mig några gånger per natt o jag ammar honom till sömns igen, jag somnar själv också på kuppen!
    Godnatt!
    /Lussan

    SvaraRadera