tisdag 11 december 2012

LUCKA NUMMER 6

Lucka nummer 6 är nu öppnad och TJOOOHOOO här har vi en grej som jag själv har och är mycket nöjd med. Mitt Butterfly Messenger-armband! Det är grejer det vill jag lova. Grejen med det här armbandet är att man kan lirka upp och öppna den lilla fjärilen (perfekt för Miss Klåfingrig här ;) och viska något till den...

Jag var först lite skeptisk till om det där verkligen skulle fungera men tji fick jag. Allt jag har viskat har gått i uppfyllelse! Sitta, gå, stå, klättra.... Allt det där daddade jag in i den lilla fjärilen och några veckor senare har det gått i uppfyllelse. Wow! Och häromdagen när jag inte fick leka mer med tändstickorna (som är sååå kul!) blev jag förbannad och sa åt fjärilen att varmvattnet gott kunde ta slut när mamma hade schamponerat sig. Och då gjorde det det! Och så gick strömmen lite senare också, fast det var helt på fjärilens egna initiativ. Så det finns liksom ingen anledning att inte vilja ha den här lilla insekten runt sin armled som ni hör. Dessutom är det ju ett vansinnigt snyggt armband och en alldeles underbar julklapp till dig själv eller någon du tycker om.


Nu kan jag, i samarbete med Gynning Design, tävla ut just precis ett sådant fantastiskt armband till någon av er. Det låter kanske lite för bra för att vara sant, jag förstår det. Men det är på riktigt och tiden är knapp. Tävlingen avslutas imorgon, den 13:e dec, kl 23:59.

Detta kan bli ditt! Silverfärgad fjäril med vit sten.

Tävlingsfrågor:
1. Hur gammal var Carolina när hon hade sin första konstutställning?
2. Vad skulle du viska till din fjäril?

Skriv ditt svar i kommentarsfältet eller maila till itoddblogg@gmail.com. Tävlingen avslutas den 13 dec kl 23:59 och vinnaren presenteras den 14 dec. Gilla, dela eller länka gärna...

LYCKA TILL!

17 kommentarer:

  1. Åsa Petersson12 december, 2012

    Carolina Gynning var 15 år när hon hade sin första konstutställning!

    Jag skulle viska i fjärilen och önska att snön fick ligga kvar över julen så att alla barn kan få uppleva en vit jul.

    SvaraRadera
  2. 1. Hon var 15 år när hon hade sin första konstutställning, din faster Carolina!

    2. Jag skulle viska att min kanin höll sig frisk genom vintern, så att hon kan få hoppa ute på gräsmattan nästa sommar igen, och äta klöverblommor! Kanske får hon också se en liten fjäril?Hon har nämligen gått på antibiotika mot urinvägsinfektion precis.

    Armbandet är så himla fint, men något jag bara kan drömma om...

    Psst, jag gillar!

    SvaraRadera
  3. 1. 15 år

    2. "Låt år 2013 få vara året då vi slipper all sjukdom och tråkiga besked. Detta året vill vi ha vår mamma/mormor frisk, pigg och lycklig!"

    SvaraRadera
  4. Carolina arrangerade sin första konstutställning som 15-åring.

    Åh, det är så mycket jag skulle viska till min fjäril.
    Först och främst skulle jag viska fina saker om alla mina vänner och min familj som bor alldeles för långt bort från mig, sen skulle jag nog viska en och annan rad om en speciell kille.
    Inför tentor skulle jag så klart viska alla svaren till min fjäril och på så vis komma lite närmre min dröm att bli barnsjuksköterska..
    Ju mer jag tänker på det, ju fler önskningar kommer jag på, men måste ju stoppa någonstans!

    SvaraRadera
  5. 1. Carolina var 15 år när hon hade sin första konstutställning. Wooow säger jag bara. Häftigt!

    2. Jag skulle viska till fjärilen och be om en ljus och trygg framtid för min bror och Julian. Att de aldrig ska behöva gå igenom något värre igen. För Julian är alla fjärilar mamma. <3

    Hoppas allt är bra med er.
    Stor kram från Keila och mig.

    SvaraRadera
  6. 1. Hon arrangerade den när hon var 15 år.

    2. Skulle viska att jag hoppas alla bebisar som bakas i alla älskade vänners magar skänker dem lika mkt lycka som mina givit oss!

    P&K

    SvaraRadera
  7. Camilla Rosén12 december, 2012

    1. 15 år

    2. Att det ska gå bra för mina barn i livet. Att de ska få vara friska och få ett långt och lyckligt liv <3

    SvaraRadera
  8. 1. Carolina var 15 år gammal när hon hade sin första utställning.

    2. Oj vad svårt, skulle nog viskat mer än en sak men mest hade jag önskat att få ett tillskott i familjen.

    Tack för en superrolig blogg!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Bettan Nilsson12 december, 2012

    1. 15 år
    2. Då skulle jag viska att min cellgiftsbehandling går bra så att till sommaren kan fjärilen och jag tillsammans dansa över ängarna!

    SvaraRadera
  10. 1. Carolina var 15 år när hon hade sin första konstutställning.
    2. Då skulle jag viska att jag önskar mig en stor o tjock mage, inte fylld med mat, utan med en liten bebis.

    SvaraRadera
  11. 1. Carolina var 15 år när hon hade sin första utställning.

    2. Jag skulle viska att jag hoppas att min älskling och jag får en sån liten söt tös som du, eller en lika söt kille, nästa år fast det inte ser hoppfullt ut.

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  12. 1. Carolina var 15 år när hon ställde ut sina tavlor för första gången.
    2. Jag skulle viska så här: älskade fjäril, jag önskar att mitt 2013 blir lika härligt som 2012 var och att jag även i fortsättningen får följa Todd och Anni's fantastiska och glädjespridande blogg!

    Hälsningar från en trogen läsare som älskar varje inlägg du skriver Anni!
    Sara

    SvaraRadera
  13. 1. 15 år

    2. fjäril, fjäril, flyg hem till mig

    SvaraRadera
  14. 1 - Carolina var 15 år på sina första utställning.

    2 - Jag skulle önska mig att alla barn, stora som små skulle få en fantastisk jul med värme, klappar och kärlek. : )

    Kram emeas

    SvaraRadera
  15. Hej på Er !
    Carolina var 15 år, en helt otroligt begåvad tjej

    Jag viskar till min fjäril, låt pappa bli frisk igen

    Hälsningar
    Gun-Nari

    SvaraRadera
  16. Hejsan, armbandet är fantastiskt sött på den lilla 'Miss Klåfingrig'
    Som svar på frågorna.. Först och främst, Carolina var 15 år. Vad angår fjärilen, den skulle nog bli flitig använd. Philip, lika gammal som Annie skulle nog viska att han vill kunna gå, men nu tror jag att armbandet skulle passa mig något bättre. Därav skulle jag vara egoistisk och viska de magiska orden, åtminstone för alla småbarnsföräldrar, 'tid för mig själv'. Och om jag nu fick tid för mig själv då? Förhoppningsvis skulle jag inte lägga mig o soffan och baxa godis utan snarare göra något för mitt välbefinnande, kanske en heldag på stan och ansiktsbehandling? Önska kan man ju alltid.

    SvaraRadera
  17. 15 år
    Jag skulle viska till fjärilen och önska att min son blir nöjd med alla julklappar som han får den 24:de!!!! Att han blir lycklig glad och överraskad!!!!! De skulle betyde mycket för mig som mamma // Jenny (+ att jag skulle va den snyggaste på denna fest med detta fina armband)

    SvaraRadera