lördag 1 december 2012

Tomten och kusinen.

Tomten verkar ha det lite körigt i dessa tider. Han har tydligen fått nys om adventskalendern och mitt extraknäck som Tomtenissa och kom och lämnade en hel säck med saker som ska delas ut tillsammans med en lång lista från norr till söder. Piuh. Jag måste skaffa slädkort. Och renar. Det känns tajt på en dag.

Jag har fått kalla in extrahjälp. Kusin Alicia hjälper mig. Det känns tryggt.....tror jag. Hon ansvarar för innehållet i en del luckor. Först föreslog hon 24 st autografer, hon kunde nämligen fixa från rätt fräsiga kändisar sa hon, men jag vet inte... Kan man ha en adventskalender med bara autografer?! Men hon skulle hitta på nåt sa hon. Vi får se väl vad det blir. Hon skickade iallafall ett sms sent igår kväll:

Hej Tomtenissa den andre! 
Jag har skickat ner min godnattsaga så den kan du packa in i en lucka. 
Det är den enda bok mamma läser för mig, om och om igen... 
Förresten, du har väl inte gått och lagt dig?! Upp å hoppa! 
Puss Tomtenissa den förste

(Det där med förste och andre har hon ju fått hon bakfoten men hon har väl inte lärt sig räkna än det lilla flickebarnet. Kommer med åldern. Men det låter som en intressant lucka, kommer på tisdag)

Eftersom jag var så liten förra julen minns jag knappt vad jag tyckte så jag blev lite skraj när jag såg den här bilden. Är det så här det är att vara Tomtenissa så har jag kanske tagit vattnet på huvudet. Eller vad det heter.

Julen 2011. Ett kärt minne? Men mina boots från Dior är iallafall på. Skriker med stil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar