söndag 23 december 2012

LUCKA NUMMER 12

Tassar upp och öppnar den sista luckan. Försäkrat mig om att alla paket ligger kvar under granen och det gör dem. Ingen Tomte som fastnat i öppna spisen tyvärr. Hade ju så gärna velat säga hej men han kommer förhoppningsvis lite senare... Dags att öppna den sista luckan. Och nu när jag har den framför mig så känner jag att det känns som en riktigt fin avslutning på årets julkalender. 

Bakom luckan döljer sig två fina fjärilshalsband, Butterfly Messenger, design Carolina Gynning. Oh! Det ena är silvrigt med vit sten, det andra är guldigt med rosa sten. Ja, vad säger man.... Ännu en chans för er att vinna ett smycke som bringar lycka. Det fina är att man öppnar det lilla huvudet och viskar in ett ord, en önskan, som man vill bära med sig. 

Tävlingsfrågor:
1. Carolina Gynning brukar ställa ut tillsammans med sin mamma Agneta Gynning. Vilken typ av konst gör Farmor? Eh jag menar Agneta?

2. Har du något nyårslöfte?

3. Glöm inte ange vilket av halsbanden du helst vill vinna.

  1. Svara på frågorna i kommentarsfältet eller maila till itoddblogg@gmail.com. Tävlingen är öppen till den 30 dec kl 23:59 och vinnaren presenteras på nyårsafton! Ni får gärna gilla, dela eller länka så blir jag jätteglad :)

LYCKA TILL!

12 kommentarer:

  1. 1. Agneta Gynning gör skulpturer i brons, marmor, glas och gummi.

    2. Att välja lycka och glädje.

    3. Silver

    SvaraRadera
  2. 1 Skulptör
    2 Att försöka leva här och nu och dra ner på alla "måsten"
    3 Silver

    SvaraRadera
  3. 1. Lite olika men brons , och sten i Italien
    2: sluta bita på naglarna, sluta äta godis, ja allt det där som aldrifg funkar
    3: spelar absolut ingen roll.

    Tack för en härlig blogg, god jul
    och framför allt ett innehållsrikt 2013

    SvaraRadera
  4. 1. Agneta Gynning gör skulpturer.
    2. Nyårslöften har jag en aning svårt att hålla och varje år gör jag ett nytt försök. Fast i år ska jag bli mycket bättre på att uppskatta det jag har i livet och lära mig att vara tacksam.
    3. Silver.

    SvaraRadera
  5. 1.Agneta Gynning gör skulpturer i marmor,brons,gummi och glas.
    2. Mitt nyårslöfte är att ta vara på tiden mer. Min farmor gick hastigt bort i cancer i somras och det var en svår tid för oss alla. Nu mera har jag lovat mig själv att ta hand om min familj och alltid finnas där för dom. Ta vara på varenda minut med min älskade familj. Man lever varje dag som om den vore den sista. Har lovat mig själv att man ska vara glad för de man har för man vet aldrig vad morgondagen har att vänta!
    3. silvrigt halsband.

    Super fin blogg har du och god jul och gott nytt år på er!

    / Matilda

    SvaraRadera
  6. 1. Agneta Gynning gör skulpturer i brons, marmor, glas och gummi. (Även smycken såg jag att hon gör!)
    2. Jag är en drömmare mitt nyårslöfte får bli att verkligen göra fler saker, upplevelser tillsammans med andra men också ensam:) Jag ska inte låta vardagen bara flyta på och bara gå omkring och drömma som det blivit mycket av de senaste åren. Jag ska också bli mycket mer positiv igen, har plötsligt insett att jag blivit så negativ och det är inte kul... Förr var jag ju så himla positiv om allt! Krama om syrran lääääänge och hänga mycket med henne i november när hon äntligen kommer hem efter ett år som au pair i USA :D
    3. Jag tycker att den guldiga fjärilen är finast därför skulle jag helst vilja vinna det.

    Gott nytt år!

    / Julia J

    SvaraRadera
  7. Åsa Petersson28 december, 2012

    1. Agneta Gynning gör skulpturer olika material såsom glas, marmor, brons och gummi.

    2. Varje år börjar alltid med ett löfte som jag senare bryter. Jag väljer därför att inte lova mig själv något som jag inte kommer att hålla. Så slipper jag den känslan som uppstår i samband med att mitt löfte till mig själv bryts.

    3. Om turen är på min sida blir jag lika glad över den silvriga fjärilen som jag blir över den guldiga. Båda är lika fina!!

    SvaraRadera
  8. 1. Agneta gör skulpturer i brons, marmor, glas och gummi.

    2. Att vara en lika bra mamma som i år och ge mina barn massor av min tid.

    3. Skulle gärna bära det guldiga på ett kommande bröllop...

    SvaraRadera
  9. Amelia o Alvins mamma29 december, 2012

    1. Farmor gör skulpturer i marmor, brons, glas och gummi
    2. Mitt nyårslöfte är att bli en liten gnutta egomamma. Att unna mig lite må-bra-saker, att göra saker som jag blir glad av. För dessa små stunder ger mig så mycket och bidrar till att jag blir en bra mamma. Inte glömma bort mig själv och vad kan passa bättre än ett sådant fint halsband att känna sig fin i.
    3.Om jag har turen så väljer jag ett i silver.

    SvaraRadera
  10. 1. Agneta Gynning gör skulpturer av brons, marmor, glas och gummi.
    2. 2013 ska jag sluta vara så tråkig och sluta att automatiskt svara nej när någon frågar om jag vill med på någonting som inte är planerat. Jag ska vara mer spontan och öppen för möjligheter.
    3. Båda är väldigt fina men halsbandet i guld är lite finare...

    /Mia F

    SvaraRadera
  11. 1. Agneta gör skulpturer i brons, marmor, glas och gummi.

    2. Nja inget vidare nyårslöfte. Mer en utmaning till mig själv att våga vara lite mer egoistisk och göra saker som faktiskt gör mig glad och lycklig, dessa saker innefattar i stor mån även andra. Det innefattar även kost och motion som ska göra mig gladare.
    Men helt enkelt ta vara på min potential mer..

    3. Gillar det guldiga liiiite mer.

    SvaraRadera
  12. Arg arg all teknik har legat nere så mitt svar är försent!

    Men farmor gör skulpturer av brons marmor gummi glas

    Carpe diem - fånga dagen! Tänk om fler hade levt efter detta då hade vår värld varit vackrare tror jag. Livet är ingen rak motorväg utan mer en slingrig landsväg med svängar som kan vara både positiva och negativa. Det gäller att njuta av de små ögonblicken och leva i nuet!

    Ett silvrigt.

    SvaraRadera